Yes - idag blev det lite vårkänsla trots minusgrader i morse och snödrivor. Jag jobbar hemifrån ibland och dessa dagar slösas ju inte bort någon
tid på arbetsresor utan jag kan hasta ut i trädgården så fort som dagens id och slit är slut. Sopade ut skräp, flyttade om hyllor och bänkar och tog fram nya redskap som jag köpt på trädgårdsmässan. I helgen ska även fröpåsarna från trädgårdsmässan fram och de första fröna sås. Femton liljelökar väntar också på jord.. Plus vit sparris som fått nöja sig med de jordslogs lite. Det dröjer väl en och halv månad innan det går att gräva i jorden , känns det som i alla fall. Jag lyckades avhålla mig från att köpa plantor som ska ner i jorden inom en månad i alla fall, förutom sparrisen då.. Men den har rottrådar som klarar sig länge.
| Tänk att ha en trädgårdsentre som denna! |
Det blir mer och mer av biprodukter och mycket av skräp och misch masch på mässan. I år var det dock väldigt fina blomsterarrangemang från Drottningholms
trädgård, en njutning att titta på.
| Rufsig klematis |
| Pioner och Afrikas lilja plus lite kvistar |