Skrolla på bilden
tisdag 21 augusti 2012
söndag 19 augusti 2012
Idogt grävande och flyttande av växter, gällde att hitta platser för de nya klängrosorna och så en stor fackelblomster. Den lär fjärilarna gilla.
En rund rabatt när nu omgrävd till trekant med höga växter längst bak och så symetrisk placering av växterna . Riktigt snyggt blev det men jag har hittat några växter att ha i förgrunden ännu. Får nog bli en tur till närmsta handelsträdgård.
En rund rabatt när nu omgrävd till trekant med höga växter längst bak och så symetrisk placering av växterna . Riktigt snyggt blev det men jag har hittat några växter att ha i förgrunden ännu. Får nog bli en tur till närmsta handelsträdgård.
tisdag 14 augusti 2012
Bästa handelsträdgården??
![]() |
I dag hittade vi till en handelsträdgård som var något av de bästa vi varit på. Löta trädgårdscenter i Tjula, en liten bit från Eskilstuna. De driver upp rosor i alla möjliga kulörer och dofter, och det är egena, enorma, odlingar.. Åkrar med rosor.. Och mycket annat. Vi skulle bara titta och kom hem med tre härligt doftande rosor för lite drygt 500 kr.| En Linnearos |
söndag 12 augusti 2012
lördag 11 augusti 2012
Augustitemat för Fototriss är småkryp. Med mitt Sigmamakro kan jag ta närbilder av insekter, som dessa. Egentligen är jag ju lite rädd för småkryp men med kameran vågar jag särskåda dem.
| Humlorna är inte lika många i sommar som vid tidigare, trots att det sägs vara ett humleår. .Men de finns, bara man har lämpliga blommor att hämta nektar ur. Då är det bra att ha en snabel. |
På en doftande ros - illgrön vårtbitare
![]() |
| Vad denna insekt heter vore intressant att veta. Den hittades på salladshuvudet som jag tog in från trädgårdslandet. En rätt så vacker insekt, matchar den gröna salladen fint. |
torsdag 9 augusti 2012
Sommaren har varit tämligen ojämn till nederbörd och värme, för trots allt har det inte regnat så mycket här i Haninge som på andra håll. Gräsmattan hann bli gul och torr coh behövdeen rotblöta. Men det är kallt och mörkt, som på hösten. Brr..
Då känns det skönt att leta bilder till Fototriss, denna gång är det insekter som gäller. Som vanligt tar det evigheter att leta fram de där bilderna som jag tagit i sommar, har alldeles för många foton och måste nu skaffa mig ett bra system för att organisera dem.
De här fotona är jag hyfsat nöjd med denna sommar:
Då känns det skönt att leta bilder till Fototriss, denna gång är det insekter som gäller. Som vanligt tar det evigheter att leta fram de där bilderna som jag tagit i sommar, har alldeles för många foton och måste nu skaffa mig ett bra system för att organisera dem.
De här fotona är jag hyfsat nöjd med denna sommar:
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Att sörja sin katt
I morgon har det gått en vecka sedan vi lät vår älskade katt Elliot somna in, på veterinärens inrådan. Han hade enligt ultraljudsundersökni...
-
Fastän bara november så är det vinter. Härligt men kallt. Jag kom i alla fall ut en sväng och tog på broddskorna men det var så kallt att d...
-
I går dog en av mina favoritskådisar/artisten: Mikael Blomqvist, nej så var inte hans namn men väl en av hans roller, Mikael Nyqvist. Jag v...




