Skrolla på bilden

lördag 4 januari 2020

Nu är glada julen slut och granen kastas ut!

 Julen är i stort över, tomtarna plockas ner i lådor igen. Granen blev väldigt fin i år men nu barrar den ohemult. Katterna brukar ligga under granen men nu är det för stickigt.
Maja och Elliot
Nu är det januari 2020 och jag inser att denna blogg blir mer och mer oskriven av mig. Oläst kanske, till och med så. För vem vill läsa en blogg där inget händer. Men bloggen har nu funnits i 11 år  i år och så pass trodde jag ju inte att jag skulle hålla på.
 Efter att ha drabbats av bröstcancer igen 2014 blev det mycket om denna sjukdom på dessa sidor.
 Nu har jag klarat mig i fem år igen, och onkologens årliga kontroller upphör.
Min läkare menar att jag har goda förutsättningar så jag får sätta mitt hopp på detta. Det var ju inte ett återfall heller, utan en helt ny cancervariant 2014.
 I sommar blir jag 65 år och då upphör den förmånliga avtalspension som jag nu har fram till 65 år. Därefter blir det PPM, ålderspension och pensioner i övrigt. Mindre pengar att leva på men jag har ett litet extraknäck som ger ett par tusenlappar per månad, så jag ska nog klara mig. Man har inte så stora behov som äldre. För det är ju det som jag blivit, rejält äldre. Jag ser mig själv i spegeln, ser alla streck och rutmönster som kallas åldersrynkor. Håret skulle vara helt grått om jag inte färgade det.
Jag har atros i knä och höft och höft, blir rätt så stel. Jag måste ta mig samman och motionera mera.

 Gubben min ska gå ner i tid men fortsätta jobba och på deltid, efter 65 år, så längre han känner för det. Det blir nog bra, han skulle nog inte stå ut med att vara hemma hela dagarna, är för rastlös för det.

Att sörja sin katt

 I morgon har det gått en vecka sedan vi lät vår älskade katt Elliot somna in, på veterinärens inrådan. Han hade enligt ultraljudsundersökni...